PROGRAMY PARTNERSKIE

 

PROGRAMY  PARTNERSKIE

Wraz z rozwojem internetu pojawia się coraz więcej możliwości zarabiania w internecie, i jedną z nich są programy partnerskie.

Programy partnerskie, często nazywane też jako programy afilacyjne I opierają się na współpracy pomiędzy reklamodawcą oraz właścicielem strony internetowej, bloga lub innego medium mogącego generować ruch lub sprzedaż na stronie reklamodawcy.

Osoby korzystające z tego typu programów mogą otrzymać wynagrodzenie w wielu różnych modelach.

Podstawowe formy wynagradzania:

  1. CPL (cost per lead) – najpopularniejsza wersja, w której Partnerowi przysługuje wynagrodzenie, jeśli przekierowany z jego strony klient będzie zainteresowany oferowanym produktem i wypełni formularz kontaktowy lub wniosek o daną usługę, lub produkt.
  2. CPS (cost per sale) – tutaj warunkiem uzyskania wynagrodzenia przez Partnera jest nie tylko wyrażenie zainteresowania przez przekierowaną osobę. Musi ona dokonać zamówienia wskazanego w programie partnerskim towaru lub usługi.
  3. CPC (cost per click) – w tym modelu wystarczy, że podczas odwiedzania strony internetowej Partnera, klient kliknie reklamę. Nie musi on już później dokonywać żądnych zakupów.
  4. CPA (cost per action) – wymagane jest specyficzne działanie. Przykładowo, może to być zapisanie się na listę subskrybentów newslettera, albo umówienie się na spotkanie.

 

Udział w programach partnerskich można na pierwszy rzut oka porównać z pracą przedstawiciela handlowego. W obu sytuacjach punktem naszej aktywności jest sprzedaż konkretnego produktu lub usługi.

Programy partnerskie są jednak dużo wygodniejszym rozwiązaniem z perspektywy polecającego. Nie musi on bowiem nikogo przekonywać, aby zakupił konkretny przedmiot ani walczyć z jego ewentualnymi obiekcjami, czy też obsługą posprzedażową.

Poprzez właściwie dobrany program partnerski i odpowiednie treści na stronie internetowe, twórca witryny lub bloger trafia niemal od razu do odpowiedniej grupy docelowej, do ludzi, którzy są szczerze zainteresowani danym produktem nie tylko ze względu na zawartość strony internetowej, ale również ze względu na swoje własne potrzeby i zainteresowania.

Ponadto, internet daje wręcz nieograniczone możliwości w zakresie zdobywania nowych kontaktów, oferując potężny kanał komunikacji, jakim są niewątpliwie media społecznościowe.

 

Programy partnerskie - jak zdobywać klientów?

Metody przyciągania klientów poprzez programy partnerskie są różne. Czasami wystarczy umieszczony na prywatnej witrynie link do promowanego produktu, czasami przekierowanie jest ukryte w treści bloga, który tematycznie jest związany ze specyfiką produktów, których dystrybucją zajmuje się współpracująca z blogerem firma. Działanie w programach partnerskich, tak jak w pracy przedstawiciela handlowego zmierza do  sprzedaży danego produktu lub usługi, za którą określone wynagrodzenie.

Programy partnerskie wymagają jednak zaangażowania znacznie mniejszego wysiłku, co jest ich niebagatelną zaletą. Główne wysiłki uczestnika programu partnerskiego powinny być ukierunkowane, na skuteczną promocję własnej strony internetowej lub bloga, na którym polecane są wybrane produkty, lub też promowanie usług i produktów w mediach społecznościowych.

 

Ile można zarobić na programach partnerskich?

Ilość zarobionych przez uczestnika programu partnerskiego pieniędzy jest wprost proporcjonalna do ilości sprzedanych dzięki jego witrynom produktów.

Wspomniany system motywuje uczestników programów partnerskich do osiągania coraz wyższych dochodów i wyszukiwania coraz bardziej kreatywnych sposobów na skuteczną promocję rekomendowanych produktów. Rozwiązanie to jest także bardzo korzystne z punktu widzenia większych przedsiębiorstw, które nawiązując współpracę w ramach programów partnerskich z indywidualnymi osobami, usprawniają swoje działania marketingowe i reklamowe, podnosząc ich efektywność.

Sprzedaż produktów i usług może wymagać dużo pracy, szczególnie jeśli jesteś nowy w marketingu. Jednak, gdy twój biznes online zacznie się rozkręcać, możesz uzyskać stabilne i długoterminowe przychody, uzyskując pewne źródło zarabiania w Internecie.

Poniżej kilka popularnych i sprawdzonych programó partnerskich

  • Program partnerski MONEY2MONEY

    Money2Money (W SKRÓCIE M2M) istnieje od 2004 roku, jest to jeden z najstarszych programów afilacyjnych w polskim internecie.

    Jest to  program pośredniczący pomiędzy instytucjami, które chcą polecać swoje produkty w internecie, a partnerami, którzy otrzymują prowizję za skuteczne promowanie ich usług. Głównie programy partnerskie z branży finansowej. Czytaj dalej...

  • PROGRAM PARTNERSKI BANKIER

    Bankier to jeden z najbardziej popularnych w Polsce programów partnerskich z branży finansowej. W jego ramach użytkownik ma do wyboru ponad 200 kampanii reklamowych, przy czym ok. 20 jest spoza branży finansowej. Dodatkowym atutem jest niski próg wypłaty wynoszący zaledwie 50 zł. Użytkownik ma do dyspozycji zestaw narzędzi służących do sprzedaży produktów finansowych i usług. Czytaj dalej...

  • PROGRAM PARTNERSKI COMPERIALEAD

    Godnym polecenia programem partnerskim jest ComperiaLead wchodzący w skład grupy Comperia.pl notowanej na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Użytkownik zarabia poprzez umieszczenie na swej stronie odpowiednich narzędzi – linków, porównywarek, banerów, widgetów czy kreacji mailingowych, które umożliwiają porównywanie produktów finansowych dostępnych na rynku. Czytaj dalej...

Script logo